политические ценности

Social Media as a Tool for the Formation of the Political Picture of the World of Modern Youth (Examplefied by Nizhny Novgorod Region)

The article is based on the material of applied research conducted among students of N. Novgorod, studying the political values of young people developing in the communicative space of social media, the role of network space in shaping the value picture of the world of youth, taking into account the logic of development and functioning of virtual space, its features and principles. The specifics of the impact of social media on the political consciousness (perception) of youth is analyzed, the methodological basis of which was the theory of social networks, P.

Актуальные политические проблемы глазами жителей Саратовской области (результаты социологических опросов)

В статье представлены аналитические обобщения материалов социологических опросов, проведенных лабораторией политических исследований кафедры политических наук. Дана оценка основным ценностным ориентациям населения, выявлен уровень поддержки конкретных российских политических партий, охарактеризованы основные идеологические предпочтения различных социальных групп.