Izvestiya of Saratov University.

Sociology. Politology

ISSN 1818-9601 (Print)
ISSN 2541-8998 (Online)


Full text PDF(Ru):
Language: 
Russian
Article type: 
Article

ПОТЕНЦИАЛЬНЫЕ И РЕАЛЬНЫЕ СОЦИАЛЬНЫЕ ФУНКЦИИ ТЕЛЕВИДЕНИЯ В ОБЩЕСТВЕННОМ МНЕНИИ МОЛОДЕЖИ

Autors: 
Lukyanova M. N., Saratov State University
Abstract: 

The article presents the results of the author’s sociological survey on the interaction between television and its young audience, upon which the author creates a socio-demographic profile of a regional television user and constructs the models of an ideal and real image of television according to the young audience’s evaluation system.

Reference: 

1 См.: Лазарсфельд П., Мертон Р. Массовая коммуни- кация, массовые вкусы и организованное социальное действие : пер. с англ. // Макаров М. М. Массовая коммуникация в современном мире. М. : Аспект-пресс, 2000. С. 12–23.

2 См.: Лассуэл Г. Техника пропаганды в мировой войне. М. ; Л. : Гос. изд-во, 1929. С. 123–129 ; Хоркхаймер М., Адорно Т. Диалектика просвещения. Философские фрагменты. М. ; СПб. : Медиум, Ювента, 1997. С. 149–209.

3 См.: Коломиец В. П. Телепространство глобального мира // Телефорум. 2002. № 4. С. 28–35.

4 См.:Полуэхтова И. А. Российская аудитория телевидения : социологический дискурс. М. : Наука ; Флинта. 2008. С. 16–27.