Izvestiya of Saratov University.
ISSN 1818-9601 (Print)
ISSN 2541-8998 (Online)


опрос

Телевизионная реклама: особенности воздействия на современную молодежь

В статье затрагиваются вопросы специфики воздействия рекламы на молодежную аудиторию. В процессе исследования автором выявлены особенности отношения молодежи к телевизионной  рекламе.  кроме  того,  результаты  исследования  позволили сделать выводы о роли рекламы в формировании образа жизни современной молодежи.

Социально-коммуникативные практики взаимодействия институтов власти и населения в регионе: социальные факторы и современные тенденции

This article discusses the interaction of power institutions with citizens at the regional level. The definition of a region is given and described. The results of the study conducted in Saratov region are presented. The results obtained during the survey are analyzed and compared with the studies of other authors and statistical collections. These observations allow us to say that the current level of society’s informatization is not enough for the open model of the interaction between the power and the population.