Izvestiya of Saratov University.
ISSN 1818-9601 (Print)
ISSN 2541-8998 (Online)


инвестиции

Роль региональных органов власти в привлечении инвестиций в социальную сферу на примере Саратовской области

В статье рассматриваются основные направления социальной инвестиционной политики городского муниципалитета, а также факторы, препятствующие и способствующие реализации социальной инвестиционной политики в Саратовской области.

Public Assessment of the Economic Situation in the Republic of Tatarstan: Experience of Sociological Research

The problem of assessing the economic situation in the Republic of Tatarstan on the basis of the analysis of public opinion on the economic situation in the region and satisfaction with financial situation of the family.

РОССИЙСКИЙ ИННОВАЦИОННЫЙ ЦЕНТР «СКОЛКОВО»: СОВРЕМЕННОЕ РАЗВИТИЕ И ФОРМИРОВАНИЕ БУДУЩИХ ПЕРСПЕКТИВ

В статье анализируется современное развитие Инновационно- го центра и Фонда «Сколоково», исследуются механизмы взаи- модействия с другими инновационными акторами РФ, риски и проблемы, возникающие при осуществлении инновационной деятельности Центра.

Политическая технология брендирования региона как возможность формирования его положительного имиджа и повышения инвестиционной привлекательности

The paper discusses issues of the Russian Federation regions branding on the example of the Saratov Region. Regional executive authorities’ actions on the official symbols introduction and creation of territory brand, as well as development of investors informational support system through the Investment Portal of the Saratov Region in order to create regional positive image are analyzed. The practicability of the Saratov Region branding at the current stage of economic development is identified and justified.