Izvestiya of Saratov University.

Sociology. Politology

ISSN 1818-9601 (Print)
ISSN 2541-8998 (Online)


Full text PDF(Ru):
(downloads: 0)
Language: 
Russian
Article type: 
Article

Влияние рекламы на психологию потребителя

Autors: 
Saburov A. E., Povolzhsky Institute of Management named after PA Stolypin - branch of the Russian Academy of Science and Engineering under the President of the Russian Federation, Saratov
Abstract: 

В данной статье автор рассматривает проблемы, не нашедшие своего отражения в новом законе о рекламе. Предлагаются варианты усиления контроля за рекламной деятельностью.

 

Reference: 

1   Engel J.F., Kollat D.T., Blackwell R.D. Consumer Behavior. 
N.Y., 1968. Р. 5.
2   Рощин С.К. Реклама и психология потребителя // Пси-
хологические механизмы регуляции социального по-
ведения. М., 1979. С. 20.
3   Boorstin D.J. The Image. L., 1963. Р. 188.
4   См.: Meyerhoff A.E. The Strategy of Persuasion. N.Y., 1965. 
Р. 17.
5   См.: Рощин С.К. Указ. соч.
6   См.: Bachrach J.J. The Ethics of Tachistoscopy // Bull. 
Afom. Sei. 2000. Vol. 15.
7   См.: Key W.B. Subliminal Seduction. Englwood Cliffs, 1972. 
Р. 47.