СОЦИАЛЬНЫЕ КОММУНИКАЦИИ В СИСТЕМЕ ОРГАНИЗАЦИОННОЙ КУЛЬТУРЫ ПРЕДПРИЯТИЯ
The concepts of social communications and managerial culture paradigm are researched in the article. It interprets theoretical context of interdependence between social communications’ development and managerial culture in modern organization. It gives proof that it is necessary to form new innovational managerial culture in conditions of uncertainty and dynamic of cultural area development.
1 Тихонова С. В. Динамика коммуникационного про- странства // Социальные коммуникации : управление и конструирование : сб. науч. ст. Саратов : Научная книга, 2007. С. 54.
2 Доблаев В. Л. Организационное поведение. М. : ЭК- МОС, 2002. С. 239.
3 См.: Быченко Ю. Г., Лопухин В. Ю. Человеческий фактор экономики в условиях перехода общества на инновационный путь развития // Вестн. ПАГС. 2011. № 1 (26). С. 155–162.
4 См.: Баландина Т. М. Социальныймеханизмуправления развитием организационной культуры // Вестн. СГСЭУ. 2012. № 1 (40). С. 169–173.
5 Капитонов Э. А., Зинченко Г. П., Капитонов А. Э. Корпоративная культура : теория и практика. М. : Альфа- Пресс, 2005. С. 53.
6 Голуб О. Ю., Тихонова С. В. Теория коммуникации. Саратов : Научная книга, 2006. С. 8.