Izvestiya of Saratov University.

Sociology. Politology

ISSN 1818-9601 (Print)
ISSN 2541-8998 (Online)


Full text PDF(Ru):
Language: 
Russian
Article type: 
Article

УДОВЛЕТВОРЕННОСТЬ САРАТОВСКИХ ПОТРЕБИТЕЛЕЙ КОНКУРЕНТНОЙ СРЕДОЙ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ОБЪЕМА, КАЧЕСТВА, ЦЕН ТОВАРОВ И УСЛУГ

Autors: 
Ivchenkov S. G., Saratov State University
Shahmatova Nadezhda V., Saratov State University
Abstract: 

Article based on the results of the sociological research, conducted in the Saratov region, Saratov and reveals the main characteristics of the development of competition Wednesday in the region through such indicators as the level of satisfaction with the various categories of the population, prices, quality, range of goods and services producers. Line up the ratings of markets for these indicators, clarifies their dynamics over the past three years. Specify dynamics of organizations, representing the goods and services identified public attitudes about the quality of services of natural monopolies.

Reference: 

1 См.: Панько Ю. В. Особенности формирования конку- рентной средына мезоэкономическом уровне : автореф. дис. … канд. экон. наук. Саратов, 2007.

2 См.: Романович Н. А., Агафонова М. С. Теоретические основы конкурентной среды предприятия // Между- народный студенческий научный вестн. 2014. № 1. URL: http://eduherald.ru/ru/article/view?id=11827 (дата обращения: 12.06.2015).

3 См.: Армстронг М. Основы стратегического менедж- мента. Как стать лучшим руководителем. Ростов н/Д, 2005.