Izvestiya of Saratov University.

Sociology. Politology

ISSN 1818-9601 (Print)
ISSN 2541-8998 (Online)


Full text PDF(Ru):
Language: 
Russian
Article type: 
Article
UDC: 
32.019.5

Имидж политического лидера в эпоху цифровых медиа-технологий: особенности формирования

Autors: 
Kerimov Alexsandr A., Ural Federal University named after the first President of Russia B. N. Yeltsin
Poptsov Dmitriy A., Ural Federal University named after the first President of Russia B. N. Yeltsin
Abstract: 

The problem of forming the image of a political leader using digital media technologies is, no doubt, urgent. The development of digital technologies and creation of new technological methods of political activity on their basis is happening so rapidly that researchers simply do not have time to comprehend the processes taking place. In this regard, any research that addresses this issue in a particular area is of great importance. The article discusses the features of using digital media in shaping the image of a political leader on the example of presidential elections in the United States and France. It is noted that new digital technologies at the present stage are the most effective mechanism for influencing the mass consciousness. Attention is also focused on the problems of combining traditional methods with new technologies in election campaigns.

Reference: 

1 Ritzi C., Schaal G. S. Politische Führung in der «Postdemokratie» // Aus Politik und Zeitgeschichte. 2010. № 2–3. S. 13.
2 Ирхин Ю. В. Повышение роли блогосферы в публичной политике // Социально-гуманитарные знания. 2016. № 1. С. 75–89.
3 Гончаров В. Э., Елизаров В. П. Казус Навального : сетевой фандрайзинг как инструмент политической мобилизации» // ПОЛИТЭКС. 2011. Т. 7, № 4. С. 168–182.
4 Предвыборная кампания Барака Обамы. Справка. URL: https://ria.ru/20091105/192059147.html (дата обращения: 18.04.2020).
5 Минченко Е. Н. Технологические уроки выборов президента Франции для России. URL: https://minchenko.ru/netcat_files/userfi les/2/Dokumenty/Uroki_vyborov_prezidenta_Frantsii_dlya_Rossii.pdf (дата обращения: 18.04.2020).
6 Почепцов Г. Г. Новая коммуникативная среда выборов и big data. URL: https://psyfactor.org/lib/big-data-3.htm (дата обращения: 18.04.2020).
7 Ирхин Ю. В. Выборы 45-го Президента США : ключевые особенности, технологии, результаты // Ars Administrandi (Искусство управления). 2017. Т. 9, № 1. C. 120. C. 122. С. 125. С127.DOI: https://doi.org/10.17072/2218-9173-2017-1-111-131
8 Минченко Е. Н. Аутопсия кампании Хиллари : как победил Трамп. Политтехнологический анализ выборов президента США. URL: http://www.minchenko.ru/netcat_files/userfi les/2/Dokumenty/Autopsiya_itog.pdf (дата обращения: 18.04.2020).
9 Минченко Е. Н. Технологические уроки выборов президента Франции для России.